In het voorjaar van 2024 vonden de eerste Vlaamse toetsen plaats in het vierde leerjaar lager onderwijs en tweede leerjaar secundair onderwijs. In het najaar van 2024 ontvangen scholen schoolfeedback bij deze toetsen via een feedbackdashboard.
Je kunt op deze pagina doorklikken naar ondersteunend materiaal om aan de slag te gaan met de schoolfeedback. Het materiaal is gemaakt voor schoolteams en voor individuele onderwijsprofessionals. Je kiest zelf welke delen je wilt raadplegen en op welk tempo je dat doet.
E-cursus Schoolfeedback raadplegen en begrijpen
Na het doorlopen van de e-cursus Schoolfeedback raadplegen en begrijpen ben je vertrouwd met het feedbackdashboard en heb je de nodige handvatten om verder aan de slag te gaan met de schoolfeedback.
Welke inhouden komen aan bod in de e-cursus Schoolfeedback raadplegen en begrijpen?
De e-cursus Schoolfeedback raadplegen en begrijpen is opgebouwd uit de volgende delen:
- Schoolfeedback raadplegen: in dit deel vind je uitleg over hoe je praktisch aan de slag gaat met het feedbackdashboard.
- Schoolfeedback begrijpen: in dit deel kom je te weten hoe de analyses achter de toetsen werken.
- De volgende delen gaan over de verschillende onderdelen van het feedbackdashboard:
- Schoolfeedback begrijpen: Eindtermen
- Schoolfeedback begrijpen: Vaardigheidsniveaus
- Schoolfeedback begrijpen: Vergelijking
- Meer informatie en ondersteuning: in dit laatste deel vind je extra bronnen, een antwoord op vaak gestelde vragen, en contactgegevens.
E-cursus Schoolfeedback inzetten voor schoolontwikkeling
Na het doorlopen van de e-cursus Schoolfeedback inzetten voor schoolontwikkeling heb je aanknopingspunten om samen met het team aan de slag te gaan met de schoolfeedback op de Vlaamse toetsen.
Welke inhouden komen aan bod in de e-cursus Schoolfeedback inzetten voor schoolontwikkeling?
De e-cursus Schoolfeedback inzetten voor schoolontwikkeling volgt de verschillende stappen van de feedbackloop.
Iedere stap is op dezelfde manier opgebouwd:
- Eerst krijg je uitleg over de inhoud van de stap.
- Daarna zie je enkele tools die je kunnen ondersteunen bij die stap.
- Ten slotte lees je bij In de praktijk telkens het verhaal van een lagere en een secundaire school die met de feedbackloop aan de slag gaan. Deze verhalen zijn, net zoals alle voorbeelden in de e-cursus, fictief.
Heb je de e-cursus(sen) (volledig of gedeeltelijk) doorgenomen en geef je graag feedback? Klik dan hier: https://vub.fra1.qualtrics.com/jfe/form/SV_elKUutzHS3A33aC